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Part-No.:

38009961

67-70 Ford Mustang

67-70 Ford Mustang Bremskraftverstärker mit Hauptbremszylinder (38009961)

644,99€

inkl. MwSt., zzgl. Versandkosten
Verfügbarkeit:
1-3
Produktbeschreibung
Produktart: Bremskraftverstärker mit Hauptbremszylinder

Applikation:
Passend für 67-70 mit:
Trommelbremse vorne
Manuelle Schaltung
Eigenschaften:
Inkl. Halterungen und Montagematerial
Kann mit dem originalen Pedal verbaut werden
Einstellbare Druckstange
Lieferumfang:
Bremskraftverstärker
Hauptbremszylinder (2-Kreis)
Halterungen
Montagematerial
Einstellbare Druckstange
ACHTUNG!
Für die Montage müssen die Leitungen neu gebogen werden. Falls Sie von einem Einkreis-Bremssystem auf ein Zwei-Kreis-Bremssystem umrüsten muss ein Verteilerblock verbaut werden.
Für die Funktion des BKV benötigen Sie mindestens 1 Bar Unterdruck. Ein Serienmotor generiert 1,25 Bar Unterdruck. Bei Motoren mit einer scharfen Nockenwelle kann es vorkommen, dass diese nicht genug Unterdruck liefern um die volle Funktion des BKV zu gewährleisten.
The safety and increased stopping power you have been looking for on any 1967-1970 Mustang in a very easy to install package. This setup utilizes a new American made Bendix power brake booster with increased sensitivity and a 5 year warranty, new large capacity dual chamber master cylinder, specially designed mounting bracket to allow direct bolt in while retaining original brake pedal assembly and clearance of the shock tower. The push rod is preset but is adjustable to move the pedal height up or down. The only modification necessary is bending new lines from the master cylinder to the distribution block. We also offer a rebuilt distribution block part number C7ZZ-2B257-A which is not included with the Brake Conversion kit. This part may be required depending on what your car is currently equipped with. 1967-1970 cars already have one from the factory but it is a good idea to replace it. This kit is easy to install. This is a very economical solution for those looking for an improved braking system along with the added safety of a dual chamber master cylinder. Note: Booster requires a minimum 15 pounds of engine vacuum pressure at idle for maximum stopping power. Some high performance high lift camshafts may not create enough vacuum. Stock engine vacuum pressure is 18 pounds. Notes :
3 OR 4 SPEED WITH DRUM BRAKES passend für:1967 Mustang Coupe
1967 Mustang Fastback
1967 Mustang Convertible
1967 Mustang Shelby Fastback
1968 Mustang Coupe
1968 Mustang Fastback
1968 Mustang Convertible
1968 Mustang California Special
1968 Mustang Shelby Fastback
1968 Mustang Shelby Convertible
1969 Mustang Coupe
1969 Mustang Sports Roof / Mach 1
1969 Mustang Convertible
1969 Mustang Shelby Convertible
1969 Mustang Shelby Sports Roof
1970 Mustang Coupe
1970 Mustang Sports Roof / Mach 1
1970 Mustang Convertible
1970 Mustang Shelby Sports Roof
1970 Mustang Shelby Convertible
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67-70 Ford Mustang Bremskraftverstärker mit Hauptbremszylinder (38009961)
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Produktart: Bremskraftverstärker mit Hauptbremszylinder

Applikation:
Passend für 67-70 mit:
Trommelbremse vorne
Manuelle Schaltung
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Inkl. Halterungen und Montagematerial
Kann mit dem originalen Pedal verbaut werden
Einstellbare Druckstange
Lieferumfang:
Bremskraftverstärker
Hauptbremszylinder (2-Kreis)
Halterungen
Montagematerial
Einstellbare Druckstange
ACHTUNG!
Für die Montage müssen die Leitungen neu gebogen werden. Falls Sie von einem Einkreis-Bremssystem auf ein Zwei-Kreis-Bremssystem umrüsten muss ein Verteilerblock verbaut werden.
Für die Funktion des BKV benötigen Sie mindestens 1 Bar Unterdruck. Ein Serienmotor generiert 1,25 Bar Unterdruck. Bei Motoren mit einer scharfen Nockenwelle kann es vorkommen, dass diese nicht genug Unterdruck liefern um die volle Funktion des BKV zu gewährleisten.
The safety and increased stopping power you have been looking for on any 1967-1970 Mustang in a very easy to install package. This setup utilizes a new American made Bendix power brake booster with increased sensitivity and a 5 year warranty, new large capacity dual chamber master cylinder, specially designed mounting bracket to allow direct bolt in while retaining original brake pedal assembly and clearance of the shock tower. The push rod is preset but is adjustable to move the pedal height up or down. The only modification necessary is bending new lines from the master cylinder to the distribution block. We also offer a rebuilt distribution block part number C7ZZ-2B257-A which is not included with the Brake Conversion kit. This part may be required depending on what your car is currently equipped with. 1967-1970 cars already have one from the factory but it is a good idea to replace it. This kit is easy to install. This is a very economical solution for those looking for an improved braking system along with the added safety of a dual chamber master cylinder. Note: Booster requires a minimum 15 pounds of engine vacuum pressure at idle for maximum stopping power. Some high performance high lift camshafts may not create enough vacuum. Stock engine vacuum pressure is 18 pounds. Notes :
3 OR 4 SPEED WITH DRUM BRAKES passend für:1967 Mustang Coupe
1967 Mustang Fastback
1967 Mustang Convertible
1967 Mustang Shelby Fastback
1968 Mustang Coupe
1968 Mustang Fastback
1968 Mustang Convertible
1968 Mustang California Special
1968 Mustang Shelby Fastback
1968 Mustang Shelby Convertible
1969 Mustang Coupe
1969 Mustang Sports Roof / Mach 1
1969 Mustang Convertible
1969 Mustang Shelby Convertible
1969 Mustang Shelby Sports Roof
1970 Mustang Coupe
1970 Mustang Sports Roof / Mach 1
1970 Mustang Convertible
1970 Mustang Shelby Sports Roof
1970 Mustang Shelby Convertible

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